vrijdag 25 december 2015

Allerlaatste moment..

Haha.. Nog iets leuks! (onder het genot van kerstkransjes..)
Omdat we deze tweede kerstdag lekker bij de openhaard mogen zitten met familie, heb ik een aardigheidje gekocht voor de gastvrouw. 
Zij is erg van het wit, dus een witte kandelaar gekocht met dito rustieke kaars.
Op zich natuurlijk een leuk kadootje, zeker als je deze mooi in cellofaan inpakt met de nodige mini dennenappeltjes voor het echte kerstgevoel..
Maar hoe leuk is het om dit kadootje nét even wat extra's te geven!
Dit is 'm dan.. Net iets te eenvoudig naar mijn idee. 
Ik ga er een mooi rendier op zetten. Met behulp van een tissue..
Kijk maar mee.
Hieronder het plaatje dat ik straks op de kaars wil zien.
Zonder de tekst, dat vind ik teveel van 't goede. 
En bovendien past dat allemaal niet op de kaars..
Oké, het plaatje heb ik uitgeprint op gewoon printpapier. 
Daarna één laagje van een tissue er overheen gelegd en het plaatje overgetrokken met een gouden fineliner. (In het kader van kerst natuurlijk..)
Als je tevreden bent over je tekening, scheur je het teveel aan papier rondom af.
En dán kun je dit op je kaars leggen.
Daar overheen een stuk bakpapier leggen en het geheel boven een kaars houden zodat je tekening in de kaars smelt.
Beweeg je plaatje gelijkmatig boven de kaars..
Er wordt op YouTube gebruik gemaakt van een föhn, wat natuurlijk ook prima kan.
Maar ik heb gezellig een kaars aan op de tafel, dus is het voor mij een kwestie van; gemak dient de mens..
En dan zie je hieronder het resultaat!
Ik vind 'm super mooi geworden en word hier erg blij van!
En ik hoop, de ontvangster ook..

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten