vrijdag 2 augustus 2013

Wapperen

Met de wind in m'n haren fiets ik heerlijk over de dijk, langs t water. De hitte van het asfalt voel ik langs m'n benen. Het waaien van de wind geeft bijna geen verkoeling, maar toch is dit fijn. 
De natuur is prachtig! De blauwe lucht maakt daar zeker deel van uit. En maakt de foto's die ik schiet nog mooier. 
Ik fiets over de dijk, links het water en rechts een maisveld. In het water zijn veel mensen hun verkoeling aan het zoeken. Kinderen spelen met bootjes bij de haven. 
Aan de overkant zie ik koeien op een kluitje bij de oever staan. Ze verdringen elkaar bijna om maar van het water te kunnen drinken. Dat geeft een prachtig beeld. 
Dan besluit ik om van de dijk af te gaan om wat minder wind te vangen. Er staat best een straf windje en van dat trappen krijg ik het nog heter..
Ik trap nu gestaag door. 
En probeer steeds de schaduw van de bomen te pakken. Er volgen velden met nog meer maïs, suikerbieten en korenaren. 
Het koren laat zich meevoeren door de wind en dat geeft een mooi effect als je over het veld heen kijkt. Door de zon lijkt het goudkleurig..
In de polder kom ik langs een beschermd gebied met veel water, en planten en dieren die je niet zoveel meer tegenkomt.  Er staat ook een bankje waar je even kunt uitrusten of zomaar genieten van al het moois om je heen. 

En dan ben ik alweer op de terugweg van mijn fietstocht. Het is twee uur later als ik, in de verte, door de bomen de kerktoren van het dorp waar ik woon, zie. 
Thuis ben ik niet afgekoeld, zoals eigenlijk mijn bedoeling was, maar heb wel een lekker tochtje gemaakt en mooie dingen gezien. 
Nu ga ik afkoeling zoeken in het water en spreid ik m'n plaid uit onder de bomen in het gras. En ga ik heerlijk genieten van een glas koel drinken en m'n tijdschriften.. 

Tot gauw!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten