donderdag 7 maart 2013

Uitstapje.

Even een uitstapje..
Wij houden van Italie, en zeker van haar pasta recepten.
Maar nu ga ik een uitstapje maken; ik heb een recept gezien dat mij heel lekker lijkt met pasta. Maar, wat behalve deze pasta, niets te maken heeft met Italie.
Hier komt ie.

Zet een pan met water op, met 2 bouillonblokjes (kip)
Kook je pasta, farfalle, als aangegeven op de verpakking.
Rooster een eetlepel pijnboompitjes in en droge koekepan.

Fruit dan 2 teentjes knoflook in olie, voeg 3 lenteuitjes op stukjes toe, samen met 2 theelepels kerriepoeder en de pijnboompitjes.
Blus af met een halve dl sherry (mijn favoriet.. vandaar dat het recept me aanspreekt denk ik..).
Voeg ongeveer 150gr gerookte kipfilet, op reepjes gesneden, toe.
Doe de pasta in een diep bord, schep er het mengsel van kip overheen en maak het af met fijngehakte koriander of peterselie.
Smakelijk!

Het is geen uitgesproken gerecht voor kinderen is gebleken.. jammer voor hen.. 
En ik? Ik vond het best lekker, maar er gaat niets boven een goede pasta 'al dente' met een gewone, lekkere, simpele pasta/ tomatensaus!

Viva Italia!

Tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten