zondag 24 maart 2013

Gehaktbrood.

In het blaadje van de supermarkt staat het recept van Amerikaans gehaktbrood. Ik denk:"Lekker!"
Dit ga ik maken..
Ik haal een pond gekruid gehakt bij de slager.
Snijd een rode paprika, een ui en wat blaadjes salie fijn. Meng dit door het gehakt met een beetje ketchup en wat broodkruim.
Meng hier nog wat geraspte kaas door.
Leg nu 1,5 ons ontbijtspek in een braadslee en leg hier je 'rol' gehakt op. Vouw het spek om het gehakt en leg de salieblaadjes die over zijn, hier op.
 
Schuif de braadslee in de voorverwarmde oven (190gr.). Voor ongeveer 45 minuten. 
En voila.. Klaar is je heerlijke gehaktbrood op Amerikaanse wijze.
Wij hebben heerlijk gegeten van het gehakt en volgens mij kun je eindeloos varieren met dit recept!
Heerlijk met een aardappeltje en boontjes..

Tot gauw!

 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om dit recept te zien, ik ruik bijna de geur die bij ons in huis hing als mijn moeder (zij was Amerikaanse) dit maakte. Helaas is ze vorig jaar overleden en heb ik nooit de tijd genomen om dit recept van haar te leren. Dus dank je wel! lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmhhh lekker...

    Ik heb de quilt die ik heb gemaakt precies zo behandeld als je hebt beschreven.. ingeknipt, gewassen en gedroogd in de droger... en ik was heel blij met je tip over de pluizenzeef..
    Was echt nodig om die leeg te halen.
    Ik denk dat ik minder grote randen heb gelaten aan de zijkanten van de blokjes. Er zit inderdaad op het oog verschil tussen jouw quilt en de mijne...

    De volgende moet, volgens een van mijn dochters, ook nog groter worden. Dat ga ik dan ook maar doen he, op verzoek.

    Dit braadsel van jou ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen