donderdag 22 november 2012

Vilten.

Vandaag aan het vilten geslagen. Eigenlijk helemaal niet mijn hobby, maar voor het goede doel doe ik veel. Mijn goede doel is een Sinterklaas-/ Kerstcadeau maken.
Ik wil graag iemand gaan verrassen met een lekker warme, mooie sjaal.. Ik heb al een beetje een idee hoe de sjaal er uit moet komen te zien. Graag wil ik deze mooie hemelsblauwe kleuren gebruiken, samen met rood en roze. Voor de rest zie ik wel wat er gebeurt qua kleur..
Voor de ondergrond neem ik een mooie diepgrijze kleur. Hier komen de andere kleuren mooi op uit denk ik. . De randen werk ik af met de donkere kleur en ik maak 3 strepen van ongeveer 1cm voor de ondergrond. En nu?
Heel graag wil ik rode rozen maken. Dus begin ik met een ronde vorm uit te knippen en trek deze wat uit elkaar voor een wat losser effect. 
Met dunne roze wil ik de vorm in de rozen aanbrengen. En merk dat de eerste roos erg statisch wordt doordat ik met het roze alleen maar een spiraal maak. 
Ik moet echt wat meer gaan spelen met het roze. De rozen moeten wat dynamischer worden en ik ga wat meer bladvorm creeeren. En ja, ..dat lijkt er al meer op.

Er mag nog wel wat meer gebeuren op de sjaal. Het moet wat meer een geheel worden, nu heb ik aan beide uiteinden de rozen gelegd en het middelste gedeelte is een beetje saai. De sjaal is nog geen samenhangend geheel..

Ik pak de doos met restjes erbij om te kijken of ik daar inspiratie van krijg. En ja hoor, ..het begint te werken. Ik pak een andere helderroze kleur en scheur kleine plukjes die ik eigenlijk zo maar op de sjaal laat vallen. 
En dat werkt. Dit vind ik mooi!
Nu nog met een mooie bedekte groene kleur de blaadjes bij de rozen plaatsen en dan denk ik dat het al aardig opschiet.
Yes, ..dit is het.. niets meer aan doen.
Het geheel ga ik nu oprollen in een laken (wat er natuurlijk al onder ligt)/. Best nog een lastig werkje omdat alles op gaat schuiven als je begint te rollen.. Met veel geduld kom je gelukkig een heel eind!
Om de rol vast te zetten doe ik er elastieken omheen. Dit zorgt ervoor dat alles goed op z'n plek blijft zitten als het 2 tot 3 maal in de wasmachine op 60graden wordt rondgedraaid. Met een beetje waspoeder..
Zo, en nu gaat dit de wasmachine in. Morgen laat ik je het resultaat zien. Dan zal alles vervilt en droog zijn. Ik hoop zo dat het er net zo mooi uit komt als ik het bedacht heb. Kan niet wachten!
Ben heel erg benieuwd..

Tot gauw!






4 opmerkingen:

  1. oww wat een avontuur is dit..
    ik ben ook zo benieuwd hoe het er uit ziet morgen.
    spannend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeete elke wat SPANNEND, ikke is reuze benieuwd, het ziet er nu al ZO mooi uit, wat knap van je zeg
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke manier! Ik ben benieuwd hoe het er straks uit ziet en dan is dit zeker iets wat ik ook wil gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo.... Wat leuk dat je mij gevonden hebt.... en dat ik zo jou vind. (ik heet trouwens Elizabeth. Elianne is mijn dochter en van haar plaats ik regelmatig dingen, net zoals van andere dochters of kennissen of vriendinnen).
    Ik ben gevallen voor je blog.. Lekker divers en je schrijft ook leuk.
    Dus dat is een gezellige kennismaking.
    Misschien een idee... je kunt blogs die je ook de moeite waard vindt, in je zijbalk zetten.
    Dat ga ik doen met jouw blog.
    Ik hoop dat je daardoor meer volgers krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen