zondag 11 november 2012

Schuitje varen, ..

Theetje drinken.. Ik ben echt gek op thee, het is een goede dorstlesser, en altijd lekker. Zomer, winter, het maakt mij niet uit.
En,.. ik vind het gezellig!
Kopje thee, lekker bij elkaar zitten, koekje erbij.. of een lekker taartje uit de oven.  Gezellig hoor!
Nu heel veel soorten thee in mijn keuken staan. Veel smaken van verschillende merken. In theezakjes voor het gemak, maar ook losse thee om eens even lekker van te genieten.

Zo hadden we nu ook zin in een uitgebreid thee-moment.
Water bijna aan de kook, koekjes al op een schaaltje gelegd. Stukje heerlijk pure chocola erbij. En de bloem van de Numi -flowering tea- al uit de verpakking gehaald.
De fluitende ketel van het vuur gehaald en in een glazen pot gegoten.
De bloem erbij en afwachten maar.
Zo'n 3 minuten.
 Ehm,.. de kleur is op zich wel oke.
Met 4 neuzen bijna tegen de theepot aangeplakt, valt ons op dat de bloem die ooit vast heel mooi kleurig en fleurig en aromatisch zal zijn geweest, nu een beetje viezig in het hete water rond drijft..
En het ruikt ook niet heel lekker.
Maar ja, ..na al die moeite en het enorme 'verheugen' moeten we wel een slokje nemen van dit vreemde brouwsel. Toch?
Ik weet het niet hoor..
Het ziet er aardig uit, maar het ruikt niet lekker en het smaakt echt helemaal niet lekker.

Wat kan een verpakking er toch prachtig uitzien en wat kan het eindresultaat dat enorm tegenvallen.
We houden het voorlopig even op 'normale' thee. 
Mmm, ..ik kan me er nu al op verheugen!

(we hebben nog 3 flowering tea's uit deze verpakking te gaan.. ik hou je op de hoogte)

Tot gauw!

3 opmerkingen:

  1. ha ha ha, aan de foto's ligt het in elk geval niet ☺ die zien er uit om eraan te beginnen......
    ben dus wel benieuwd naar die andere smaken hihihi
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ooit een doosje met zo'n theebloem aan mijn moeder gegeven... ook vol verwachting en ook niet wat we ervan verwacht hadden hahaha. Zo zie je maar weer dat niet alles is wat het lijkt. Wel jammer... gelukkig hebben we de foto's nog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahha ik zie op de foto al dat het dus 3 bloemen zijn, gemaakt van witte thee en groene thee en zwarte thee.
    gewoon de theeblaadjes in een soort bloemvorm rondom een echte bloem geperst/naait of weet ik veel welke manier er gebruikt is..
    en vind je groene en witte thee smaakloos.. ja dan smaakt dit ook smaakloos !
    het midden is een gedroogde bloem zo te zien.. en ik denk zelfs een chrysanth.. die thee heb ik wel eens gedronken.. en das ook niet echt een pakkende smaak..
    ik ben een fervent theedrinker.. maar heb nog nooit deze flowering tea gezien..
    wel losse thee in meer dan 100 varianten..
    tis net als wijn..je moet het leren proeven en waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen