dinsdag 30 oktober 2012

Zolder.

Ken je deze nog?
Aankleedpopjes van papier.. Is het niet schattig?
Ik was iets aan het opzoeken voor een vriendin en belandde in een doos met allemaal oud papierwerk. Werkboeken van school, schriften van de middelbare school van mij en veel geknutselde dingetjes uit mijn jeugd. Je zult begrijpen dat het zoekwerk voor de vriendin opschortte en dat ik eens even ging zitten voor alle leuks dat ik tegenkwam. 
Een oude agenda met veel popplaatjes, veel neonkleuren en veel paintbrush wat toen in opkomst was.. Leuk! En de tijd vliegt werkelijk voorbij als je in dit soort dozen duikt.. heerlijk.. Zelf onverstuurde brieven zaten er tussen. Erg leuk om te lezen want het geeft een leuk tijdsbeeld en je ziet dat veel dingen hetzelfde blijven. Want het weer was stom, school saai, huiswerk was veel en er was niets leuks op de televisie.. Hoe herkenbaar en tijdloos.

Zo ook kwam ik een enveloppe tegen met deze aankleedpopjes.
  Zelf natuurlijk helemaal enthousiast liet ik ze aan mijn kinderen zien met uitleg van de bedoeling van dit speelgoed. Het enige wat ik te horen kreeg was; 'Saai..' en ze gingen terug naar de dingen waar ze mee bezig waren.. computer, ipod, nintento DS.. 
Tijden veranderen.. Dat is duidelijk.
Maar ik heb genoten van mijn zoektocht en heb deze mooie meisjes weer terug in hun enveloppe gedaan, zodat ik ze over een paar nog eens tegen mag komen.

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten