dinsdag 16 oktober 2012

Oven aan.

Ik kwam het laatst tegen op een site, toen ik op zoek was naar een nieuw patroontje om te haken..
Strijkkraaltjes in de oven!
Ik vond dat zo'n leuk iets, dat ik de oven aan heb gezet en dit ding ben gaan maken.
Vind je 'm niet grappig?!?
Je zet de oven op 200 graden.
Oliet een vorm die ovenvast is in, en legt deze vol met strijkkraaltjes! Makkie!
Je doet het in de oven voor ongeveer 4 minuutjes. Blijf er wel bij, want ze kunnen ook te ver door- smelten. 
Als ze net smelten en goed aan elkaar kleven, haal je de schaal uit de oven en laat deze afkoelen.
Dan haal je je schaal uit de vorm en wast 'm af met zeep om de olie eraf te krijgen.
Afdrogen en klaar.
Ik vind dit echt zo grappig!
Probeer het ook eens.. Behalve dat je een schaal maakt, kun je natuurlijk ook andere vormen maken. Denk aan je bakvormpjes..
Trouwens.. deze schaal die ik gemaakt heb, is pas een schaal als je het een schaal noemt.. het namelijk eigenlijk..
Tja,.. een hoedje!?!?..

Tot gauw!

1 opmerking: