woensdag 24 oktober 2012

Heerlijk haken.

Ergens op het internet heb ik een leuk gehaakt tasje gezien. En die wil ik gaan maken. Het tasje heb ik niet uitgeprint helaas, en ik kan 't ook niet terug vinden.. het zit in mijn hoofd. Dus op goed geluk ga ik beginnen.. De kleurtjes heb ik uitgezocht..
Het wordt een soort lappen-tasje dat ik wil gaan opvrolijken met bloemen, kraaltjes en lovertjes. De lapjes haak ik in stokjes en halve stokjes.. Om de bovenrand wat steviger te maken haak ik deze in vasten. Het is een beetje goochelen omdat ik van de kleurtjes die ik uit heb gezocht, niet zo heel veel garen meer heb. Maar ja, ik heb geen patroon dus kan ik zelf bepalen hoe groot of klein het wordt..
 
Als ik al een paar vlakken af heb, ga ik vast beginnen met het opfleuren.. Dat is uiteindelijk toch het leukste werk. De krenten in de pap!
's Avonds laat gooi ik wat kraaltjes, touwtjes, lovertjes en knoopjes op tafel. De bloemfiguren die ik ooit eens in dit garen heb gemaakt, komen vast ook wel van pas..







 Ik besluit om eerst nog maar eens wat extra bloemen te maken. Die kunnen dan, op elkaar genaaid, ook leuk gebruikt worden.










Jaa, ..dit wordt leuk en leuker! Met ander gekleurd garen en de juiste kralen maak je van een simpele bloem al gauw wat heel moois. Dit stimuleert enorm. 
Ik maak nog een bloem en nog een.. En met een andere kleur garen wordt ie nog mooier.
Leuk!

Leuker!























Ik ben al bijna klaar met het opfleuren, maar in al mijn enthousiastme vergeet ik bijna dat het tasje zelf nog afgemaakt moet worden. Dus terug naar de grondvorm en het bovenste gedeelte met vasten af maken.

Nu dan de kraaltjes. Ik heb mooie exemplaren bij Oudste in de kralenbak gevonden. Ze glansen prachtig en dat geeft een mooi effect. Net als de lovertjes..


Nu het hele tasje afmaken met de juiste hengsels.. Dat wordt nog lastig..
En een leuk voeringstofje uitzoeken om er in te naaien.

Ik hou je op de hoogte!

Tot gauw!


















1 opmerking:

  1. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Dit ziet er iig al heel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen