vrijdag 7 september 2012

Watermegeloen.

En toen was Jongste jarig! 
Natuurlijk moet er dan iets leuks op tafel worden gezet. Deze watermeloen waar een egel van wordt gemaakt had ik gezien op Pinterest. Echt een aanrader als het gaat om ideeen opdoen voor wat dan ook. Al, kijkend naar leuke dingen, op deze site, kwam ik op deze egel-meloen. Of zoals ik 'm heb gedoopt; Watermegeloen..
 Je halveert de meloen en daarna halveer je een helft nogmaals, maar dan overdwars.
Daarna hol je de meloen uit en snijdt het vruchtvlees zoveel mogelijk op blokjes.


Het halve gedeelte dat het kopje moet worden zet je vast op het 'lijf' met prikkers. Uit de andere helft snijd je de snuit (driehoekje..) en de pootjes. 

Mooi is het om blauwe bessen te gebruiken voor het snuitje en de oogjes, maar bij gebrek aan beter op de dag van de verjaardag, heb ik krentjes en stukjes Engelse Drop gebruikt.

 En zie hier het resultaat!
Jongste was er erg blij mee, ik vind 'm iets minder, maar toch wel erg grappig..

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten