maandag 10 september 2012

Koud soepje.

Nu we nog even getrakteerd worden op heel lekker nazomerweer, heb ik wel zin in een heerlijke Gazpacho. Ik vind een goede bodem in een glas vaak al genoeg, anders wordt het een vervelend gerecht worden.. (sorry)
Dus maak ik een halve liter ongeveer. We krijgen eters, dus kan iedereen een goede scheut krijgen. Mmmmjammie..
Eerst gaat er een halve, geschilde, komkommer op stukken in de blender.
Daarna voeg ik een gele paprika op stukken toe.

Vervolgens voeg ik een pakje tomato frito toe.
Een gepelde teen knoflook en goede scheut olijfolie (ongeveer 3 eetlepels).
Daarna op smaak brengen met het sap van een halve uitgeperste limoen en wat verse peper en zout.
Giet het geheel in een fles en laat het een uur in de koelkast staan om goed koud te worden.
Als je het geheel afdekt, kun je het makkelijk een dag in de koelkast bewaren.
En dan is het tijd om de gazpacho te nuttigen!
Een flinke bodem gazpacho in een glas gieten en er een blaadje basilicum op leggen voor de kleur.. lijkt wel zo gezellig.. Eet smakelijk!

Tot gauw!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten