zaterdag 11 augustus 2012

Sparen.

Nu zijn de papavers aardig uitgebloeid. Na genoten te hebben van haar prachtig tere bloemblaadjes in rozen en paarsen, kunnen we nu gaan genieten van hun zaaddozen. Ik vind ze echt prachtig, omdat ze zo mooi kleuren van groen naar paars-achtig, naar bruinig. En niet te vergeten de inhoud! 
Omdat ik ze volgende zomer niet meer daar wil hebben waar ze nu hebben gebloeid, haal ik de zaaddozen van de stelen af en laat ze verder drogen in een glazen pot. Zo vang ik het zaad op en kan ik het volgend jaar strooien waar ik wil. Als ik de zaaddozen leeg heb geschud ga ik ze denk ik nog in een leuk najaarsstukje verwerken. Of ze op een krans plakken. Of ze rijgen.. Genoeg mogelijkheden om iets leuks te doen met dit 'afval'.
en zo komen ze er volgend jaar weer uit te zien, hoop ik..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten