zaterdag 4 augustus 2012

Och Margrietje..

En eigenlijk gaat het mij helemaal niet om het Margrietje, hoewel deze wel heel mooi is. Er staat in onze tuin nog een pol Margrieten die mijn schoonmoeder, toen ze nog in ons huis woonde, ooit heeft gepland. Wij wonen hier inmiddels al ruim 15 jaar, dus dat betekent dat deze Margrieten al minimaal zo oud zijn.. En elke zomer weer, heb ik er plezier van!
En vandaag helemaal, want dit schattige lavendelblauwe vlindertje vind ik zo mooi, dat ik 'm graag vast wil leggen op foto. Helaas wil zij haar vleugeltjes niet voor mij openen.. Dat doet ze alleen op het moment dat ze weg vliegt en dan ben ik natuurlijk te laat met mijn foto maken. Ik heb het even nagekeken, maar het heeft de naam Boomblauwtje. Voor zo'n klein lief zachtblauw dwarrelig vlindertje vind ik het geen mooie naam.. maar ja.
Toen het Boomblauwtje haar hielen had gelicht, kwamen deze twee bezoeker om te kijken of er nog wat te halen viel..

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten