dinsdag 28 augustus 2012

Kraaltjes rijgen.

Dat wat we allemaal kunnen en zo leuk kan zijn.. kraaltjes rijgen!
Dit keer doe ik dat met 3 soorten gekleurd/ doorzichtige kralen. Dat doe ik expres omdat ik ze voor buiten wil gebruiken als het klaar is. En deze soorten schitteren zo prachtig als de zon erop schijnt..
Met ijzerdraad (weer uit de schuur,.. wat ik daar altijd toch weer vind om te gebruiken voor mijn creatieve uitspattingen blijft grappig. Het lijkt wel of daar geen "nee" te krijgen is..) en groen lint. 
  Ik neem twee stukken ijzerdraad van ongeveer 1 meter en van het groene lint neem ik evenzoveel. Ik ga de kralen in willekeurige volgorde aan een van de twee stukken ijzerdraad rijgen.
Daarna draai ik het ijzerdraad en het lint na elke kraal om elkaar heen. Met het lint maak ik nog een extra knoopje of strikje tussen sommige kralen. Zo ga je door tot je de juiste lengte hebt. Of tot je het zat bent.. Ik vond het zo leuk om te doen, dat ik er meteen drie heb gemaakt. Oudste zat bij mij en maakte met haar eigen kralen een paar leuke armbandjes voor bij haar outfit. Dan is het zowieso gezelliger om door te gaan. Ik vind het resultaat echt hartstikke leuk, kleurrijk en stoer!

Hartstikke gezellig aan de muur!










Tot gauw!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten