dinsdag 15 mei 2012

Jongste.

Vandaag met Jongste en zijn klas, naar Heesch geweest. Naar de Eijnderic. Hier mochten alle leerling een mooi werkje van hout maken. Er werd geprobeerd door de leiding aldaar om de kinderen iets kunstzinnigs te laten maken met hout en hamer. Ook waren verschillende voorbeelden te zien. Maar mijn Jongste besloot iets heel praktisch (voor hem) te maken.. een geweer.. 
Door de leiding werd tijdens het timmeren gevraagd wat hij aan het maken was. En het antwoord viel niet echt in de smaak merkte ik. De mevrouw probeerde Jongste nog om te praten om toch een 'kunst'werkje te maken. Het bleef bij een houten geweer dat in prachtige schutkleuren werd geschilderd. Toen hij klaar was en nog tijd over had, begon er bij hem waarschijnlijk toch iets te knagen! Vol trots liet hij het bordje met 'borduren' erop zien. Daar wilde hij toch nog graag iets moois voor mij van maken. De mevrouw blij..
Inmiddels ligt het geweer nog steeds (heel veel dikke klodders verf..) te drogen en ben ik de trotse eigenaar van het getimmerde borduren-bord dat inmiddels blauw is en zijstokjes heeft om borduurwerkjes aan te hangen. Ik dus ook blij..

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten