zondag 6 mei 2012

De tuin.

Onkruid.. Onkruid?  Onkruid!
Volgens mij is de paardenbloem officieel geen onkruid, maar ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Of eigenlijk helemaal niet! Ik vind het maar een lastig ding. En hoeveel ik ook van bloemen in mijn tuin houd, ik vind de paardenbloem erg vervelend. Hij popt overal en nergens op in het gras, ook al heb ik ze vorig jaar allemaal met wortel en al eruit gehaald..
Eigenlijk denk ik dat het de kleur is, die me niet aanstaat. Ik ben meer van de blauwen, paarsen en rozen. Dat geel vind ik prachtig en vrolijk in de bermen en weilanden, maar in mijn tuin moet ik ze niet. Dus gister met een schroevendraaier (dat werkt echt het best) de tuin in gegaan om deze gele plant met wortel te verwijderen. Voordat de wind of de kinderen de zaden straks laten verwaaien.. wat trouwens wel heel leuk om te doen is..
Maar om ze dan zomaar in de groencontainer te gooien, vind ik ook weer zonde. Dus een oud kinder 'trucje' toegepast en de steel kruislings ingesneden en in water gezet.. dan krullen ze toch zo gezellig.. Heb ik toch plezier van dit 'onkruid'. 

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten